Nieuws

De laatste ontwikkelingen bij PGA Holland

Bericht

Over een andere boeg

Ook topspelers, onder wie titelverdediger Thomas Pieters en toernooi-ambassadeur Joost Luiten kijken uit naar Beat The Pro op hole 14. ‘Dat wordt zowel voor spelers als publiek een van de hoogtepunten’, aldus Luiten.

De kaartverkoop voor het toernooi is op 1 juni gestart. Toernooidirecteur Daan Slooter maakte ook bekend dat Joost Luiten en Thomas Pieters in september van de partij zullen zijn en dat zij op maandag 5 september een challenge match zullen spelen als kick-off van het KLM Open 2016. ‘Bij het EK voetbal zal er geen Nederland – België kunnen plaatsvinden, maar wij hebben die wel bij het KLM Open. Wij zijn blij dat Thomas Pieters zijn titel komt verdedigen en dat Joost Luiten in eigen land te bewonderen zal zijn.’

Het toernooi heeft Luiten voor nog eens drie jaar als ambassadeur aan zich kunnen binden. ‘Joost is een geweldige ambassadeur voor de golfsport in Nederland en wij kunnen ons geen betere vertegenwoordiger van het KLM Open wensen. Hij vertegenwoordigt het moderne golf op een voor Nederland ongekend niveau’, aldus Slooter.

BEAT THE PRO
De organisatie maakte ook bekend dat een uniek, vernieuwend en spectaculair element aan het toernooi wordt toegevoegd: Beat The Pro. Het idee is één van de vernieuwingen, waarmee KLM en ING Private Banking in het toernooi de golfsport nieuwe impulsen willen geven.

Amateurs met een maximale handicap van 24 krijgen tijdens het toernooi de kans om op één hole de tourspelers te verslaan. Op Hole 14, een par 3, mag bij elke flight op donderdag en zaterdag een amateur afslaan. Als de amateur erin slaagt om met zijn slag dichter bij de hole te komen dan de tourspelers uit die flight, wint hij of zij een mooie prijs. ‘Dat zorgt zeker voor een unieke beleving op die hole’, aldus toernooidirecteur Daan Slooter. ‘Het is fantastisch dat ook de European Tour hiermee heeft ingestemd. Daaruit blijkt dat wij samen met onze partners KLM en ING Private Banking in onze voortdurende zoektocht naar vernieuwing en meer beleving voor jong en oud de juiste snaar raken. In aanloop naar het KLM Open zullen we de amateurs in Nederland op diverse manieren de kans geven zich voor Beat The Pro te kwalificeren.’

HOLE 14
Hole 14 in het KLM Open is niet zomaar een hole. Deze korte par-3 (125 meter tijdens het KLM Open) wordt omgeturnd in een Stadium Hole, met tribunes rondom de hole en green waar zowel publiek als spelers op een entertainende sfeer worden onthaald.

Slooter: ‘We willen daar een sfeer creëren die wellicht tot nu toe nog niet zo gewoon was op de golfbaan. Met Beat The Pro, entertainment en een paar duizend toeschouwers op de tribunes, bieden we niet alleen het publiek maar ook de spelers iets unieks.’

Joost Luiten kijkt uit naar het spektakel op hole 14. ‘Ik juich het zeker toe als er rondom de hole meer te beleven is. Ik geloof niet dat spelers er door zullen worden afgeleid. Sterker nog, ze zullen het geweldig vinden. Uiteindelijk willen we allemaal voor veel publiek spelen, daar doen we het voor. Dat we daar ook nog uitgedaagd worden door een amateur maakt het extra spectaculair. Laat ze het maar proberen.’

THE VILLAGE
The Village, het promodorp van het KLM Open, krijgt dit jaar een nieuwe opzet. Foodtrucks verzorgen de publiekscatering en er is meer ruimte voor de Golf Academie, een plaats waar bezoekers onder begeleiding van PGA Holland-pro's alles in golf zelf kunnen uitproberen. Meer nog dan voorheen biedt het  KLM Open fun voor de hele familie. Nieuw is de Kids Playground van Raak!, een initiatief van de Nederlandse Golf Federatie en ING Private Banking, waar de jongste jeugd kan deelnemen aan heel veel activiteiten.

PARTNERS
Het KLM Open, met een prijzengeld van 1,8 miljoen euro, wordt ondersteund door de partners KLM en ING Private Banking. KLM is voor het dertiende achtereenvolgende jaar titelsponsor van het toernooi. ING Private Banking heeft sinds kort de golfsport breed omarmd, onder meer middels een samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en is tot en met 2018 partner van het KLM Open. Nieuwe sponsors zijn Volvo en Heineken.